L’Ajuntament de Rubí posa a disposició dels proveïdors la bústia de lliurament de factures electròniques
Presentació de Factures Electròniques:
La Llei 25/2013, de 27 de desembre, d’Impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el Sector Públic, va establir que les factures s’havien de presentar a l’Administració Pública en format electrònic. En aquest sentit, en el Butlletí Oficial de l’Estat es va publicar l’Ordre HAP/1650/2015, per la que es modificava l’Ordre HAP/492/2014, de 27 de març, i es regulaven els requisits funcionals i tècnics del registre comptable de factures de les entitats de l’àmbit d’aplicació de la Llei 25/2013, de 27 de desembre, d’impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el Sector Públic.
D’acord amb la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, el contractista té l’obligació de presentar la factura al corresponent registre administratiu, que Serà un únic Registre Electrònic de factures.
Per tot això a partir del 30 de juny, i per la potestat que atorga la norma anteriorment relacionada, en aquesta Corporació, es requereix que es facin arribar totes les factures en format electrònic.
Quin format ha de tenir la factura electrònica?
La factura electrònica ha de tenir el format Facturae versió 3.2 i firma electrònica avançada, segons l’especificació XMLAdvanced Electronic Signatures (XAdES) o el format vigent en el moment.
Camps identificadors per a l’enviament de la factura
Per al correcte enviament de les factures és obligatori informar dels següents camps segons l’annex de l’Ordre HAP/1074/2014, de 24 de juny, per la que es regulen les condicions tècniques i funcionals que ha de reunir el Punt General d'Entrada de Factures Electròniques.
- Oficina comptable: L01081846 Ajuntament de Rubí - Intervenció Comptabilitat
- Òrgan gestor: L01081846 Ajuntament de Rubí
- Unitat tramitadora: L01081846 Ajuntament de Rubí - Centres Gestors
Altres camps
Segons l’article 26 de les bases d'execució del pressupost les factures hauran de contenir com a mínim, les dades següents:
a) Núm. Factura.
b) Nom, Raó o Denominació Social completa del tercer.
c) Domicili.
d) NIF/CIF.
e) Dades bancàries actualitzades.
f) Data d’expedició de la factura.
g) Descripció suficient dels conceptes facturats.
h) Indicació de les unitats prestades, dels preus unitaris sense impost, així com qualsevol descompte o rebaixa no inclosa dins l’esmentat preu unitari.
i) Tipus impositius aplicats, si és el cas. Si un concepte és exempt o no subjecte la factura ha d’incloure referència a la disposició corresponent.
j) Quota tributària que es repercuteix, consignada separadament.
k) Retencions a practicar.
l) Nom, Raó o Denominació social completa de l’Ajuntament o Organisme Autònom.
m) Domicili de l’Ajuntament o Organisme Autònom (com a destinatari).
n) Departament o responsable del projecte.
o) Número d’operació comptable.
On s’ha d’enviar la factura?
https://efact.eacat.cat/bustia/?emisorId=115
Informació complementària
El consorci AOC posa a la seva disposició una web d’ajuda sobre el funcionament de la factura electrònica:
http://web.aoc.cat/suport/efact-empreses-base-coneixement/