Certificats digitals emprats:
En aquesta Seu Electrònica s'utilitzen certificats emesos per l'Agència Catalana de Certificació, amb les següents finalitats:
Identificar i garantir la comunicació segura amb la seu electrònica: Certificat de Seu Electrònica *
Identificar i autenticar l'exercici de la competència en l'actuació administrativa automatitzada: Certificat de segell d'òrgan.
Certificats admesos:
Els ciutadans que es relacionin a través de mitjans telemàtics amb l’Ajuntament de Rubí podran utilitzar, en qualsevol cas, els sistemes de firma electrònica incorporats al Document Nacional d'Identitat (DNIe). Trobareu tota la informació relacionada amb aquest dispositiu a http://www.dnielectronico.es/.
Així mateix, podeu utilitzar qualsevol dels següents certificats emès per alguna de les Autoritats de Certificació classificades per l'Agència Catalana de certificació (CATCert):
IdCat (Agència Catalana de Certificació)
Ceres Fábrica Nacional de Moneda y Timbre - Real Casa de la Moneda (FNMT - RCM)
Els particulars que no disposin de cap d'aquests certificats poden demanar gratuïtament el certificat digital idCAT emès per l'Agència Catalana de Certificació. A través del següent enllaç es pot realitzar la sol·licitud d'aquest certificat, el qual es podrà recollir a l'Entitat de Registre més convenient, d'entre les opcions disponibles:
* Segons estableix l'article 17 de la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, tota seu electrònica ha d'utilitzar, per identificar-se i garantir la seguretat de la comunicació, sistemes de signatura electrònica basats en certificats de dispositiu segur, o mitjans equivalents.
Els certificats digitals de seu electrònica tenen la utilitat d'assegurar que les relacions dels ciutadans es realitzen a través d'un canal segur i d'una oficina pública en línia reconeguda, que no permeten la intrusió malintencionada de tercers.